Pascucci
Mi a Pascucci?
Mámorító szenvedély – bódító ital
A munka iránti szenvedély mint kifejezés túlzásnak tűnik, de hogyan lehetne leírni, mint szenvedélyként az érzéseknek azt a halmazát, amely a családtagokat és a teljes Pascucci stábot arra készteti, hogy mindig a legjobbat hozzák ki magukból a vállalat minden szintjén? A kávéhoz és a saját márkához való kötődés adja meg a Pascuccinak a motivációt, és ez hajtja a kitűnő minőség keresésének irányába. Ezt a Szenvedélyt, ezt a lelkesedést, ezt a törekvést kívánja átadni a Pascucci partnereinek. A Pascuccinál megtanultuk, hogy kétfajta munkamorál létezik, az egyik jó, a másik a jó szenvedéllyel. Mi tudjuk, hogy a kétfajta munkamorál végeredménye csak látszatra ugyanaz. Nem egyszerű mindenkinek átadni ezt a fajta gondolkodásmódot. Szerencsére a Pascucci emberi erőforrásai alkotják a vállalat elsődleges értékét. Ez az amit a kávé mellé adunk.
Cégtörténelem
Olaszországban az első pörkölőüzemek megjelenése az 1800-as évek végére tehető. Addig a kávét nyersen szerezték be és a házakban pörkölték meg spártai körülmények között. A pörkölők később fokozatosan átvették a háziaktól ezt a műveletet, és professzionálissá tették a keverést annak érdekében, hogy egyre állandóbb minőségű és árában maximált terméket hozzanak létre.
Az 1900-as évek elején, az olasz pörkölőüzemek hosszú történelmi fejlődése során, egy a távoli Appenninekben lévő kis helységből származó kereskedő, Antonio Pascucci főszerepet kapott a kávé történetében.
Nehéz idők jártak akkor, a hegyvidék messze volt a gazdagság forrásaitól és a nagyvárosok lázas forgásától, de a kávé kereskedelme – a nyers és az úttöronek számító tejes edényekben megpörkölt kávé értékesítését is beleértve – igazat adott Antonio pozitív elképzeléseinek, és később Mario nevű fiára hagyományoz egy olyan tudást, amelyet a jövőben és a kereskedelemben való hit és optimizmus jellemez.
1935-ben Mario Pascucci folytatja apja üzletét és megnyitja a család első boltját Montecerignonéban. Marioval a kis élelmiszerüzem kinövi magát. A városkában gépjárművet vásárol, és elsőként alakít ki egy olyan fix kereskedelmi hálózatot, amely az északi nagyvárosokig is elér. A kávé főszereplője ezen időszak fejlődésének, amit csak a második világháború fékez meg. Az 50-es években Alberto Pascucci elhatározza, hogy iparosítja a kávépörkölést és megalapítja az első gyártórészleget. 1963-ban üzembe helyezi a direktlángos pörkölőgépet, hogy minél homogénebb alapanyagot hozzon létre az eszpresszókávéhoz. 1975-től a Pascucci Café már csak az eszpresszóval foglalkozik, az egyéb élelmiszer kereskedelem megszűnik, egyetlen cél van immár a minőségi kávé. Amikor a termelés módját eldöntötték, a vendéglátóipari egységek (hotelek, éttermek, kávézók) eladási csatornáját választották a magas minőségű keverékek előállításával együtt. A Pascucci cég számára mindig is fontos volt, hogy értékessé tegye a saját hagyományos eszpresszóját, keresve azokat a megoldásokat, amelyekkel a holnap számára is élővé tehetik azt. Kisebb és nagyobb változtatásokat hajtott végre e tradícionális termék korszerűbbé tétele végett. Megszületett a hagyományos ízvilágú “miscela classic” mellett a “miscela bar mild”, mely egyesíti az erőteljes és természetességben gazdag arabicat a mosott, lágyabb arabica kávéval és a “miscela golden”, mely megújulást jelent az eszpresszó ízében. Az édes keverékek összeállításával meghódította az ízekre jobban odafigyelő közönséget, mint például a fiatalok és a nők. A lágyabb keverékekkel az ízek világában jártasabb publikumnál aratott sikert. Koffeinmentes kávéjával (a koffeint természetes úton vonják ki a kávészemekből) pedig az egészséges életmódot folytatókat célozta meg.
A Pascucci volt az első üzem, amely bevezette a széles csészét, kidolgozva egy olyan kávékészítési módot, amely a lehető legjobban szétterjeszti az aromákat a kávé felületén, a körte alakú csészetípussal ellentétben, és így sűrű krémet garantált, kiemelve ezzel a termék előnyeit.
Alberto intuíciója, és kitartása rendkívüli hatást gyakorolt az üzemre- a magas minőségnek, a kíméletes feldolgozásnak és egyre értékesebb aromák felkutatásának köszönhetően megelőzte napjaink tendenciáját. Egy merész választás, amely idővel nyerőnek bizonyult. Egy választás, amelyet Alberto megosztott Mario fiával és Francesca testvérével, akivel azóta is osztozik a a Pascucci Kávé Pörkölőüzem vezetésén.
2000-ben indították el azt a projektet, melynek célja egy új gyár alapítása volt, a minőség megtartásának érdekében. A helyszín továbbra is Montecerignone, mert a hely klímája kiváló a nyers kávé számára. A gyár másik célja a pörkölési idő lerövidítése (a zajok elnyelésével). 2006-ban Alberto Pascuccit az Olasz Kereskedelmi Kamara kitüntetésben részesíti, a családi vállalkozás céljainak eléréséért és a különleges minőségért.
A klíma varázsa
Montefeltro és mindenek előtt Montecerignone természeti adottságai kitűnő mikroklímát eredményeznek a kávé szárításához és érleléséhez. A falucska a Conca folyó völgyében fekszik, 600 méteres magasságban, ahol alacsony és állandó a nedvességtartalom egész évben, ami minden évszakban ideális környezetet biztosít a kávéfeldolgozás számára.
A hegyek között fekvő falu tiszta levegője a raktárban elhelyezett, és a pörkölés alatt álló kávénak csak a vidék tiszta illatát és egyéb zamatát adja át. Montecerignone klímája és földjének ásványi összetevői, ahol a nyers kávé érése folyik, jelentősen emeli a termék minőségét. Ez a klíma úgy hat az érésben lévő kávéra, hogy megédesíti, és pozitívan befolyásolja az érzékszervekkel észlelhető tulajdonságait. A levegő nagyon alacsony nedvességtartalma garantálja, hogy a kávészemek nem nehezendek el és érintetlenül marad az aromájuk.
Senki nem feltételezhette, hogy ez a mikroklíma mennyire megemeli a kávé minőségét. Azonban mint minden véletlenül feltalált dolognál lenni szokott, a Pascucci jelentősen profitál ebből a felfedezésből.
Tapasztalat és technológia
A Pascucci szakemberei jól tudják, hogy a nyersanyag – vagyis a kávébab – kiválogatása az alapja az igazán jó kávék alkotásának. A labori elemzések, melyeket mezőgazdász technikusok végeznek, garantálják a nyers kávé minőségét.
Az osztályozást követi a kávékeverékek készítése – a keveréknek néhány nap pihenésre van szüksége, amíg minden kávéösszetevő együtt tud “lélegezni” és a minőségük keveredni tud egymással- majd az egész folyamat egyik legkényesebb része következik, a pörkölés!
A pörkölés nem egyszerű munkafázis: komoly szakértelmet igénylő művészet, olyan szaktudást igényel, mely ötvözi a többgenerációs tapasztalatot, és napjaink komputerizált technológiáját. Az állandó, és kiváló minőség szem előtt tartása végett a Pascucci saját szabadalmat fejlesztett ki, mely az ideális pörkölést hivatott biztosítani. A hagyomány szerint a megpörkölt szemeket hallgatni kell. A kávé a pörkölés alatt állandó pattogó hangokat ad, melyek időtől és színtől függően változnak, ezek megfigyelésével érhető el a legjobb minőség. Ez a szabadalom tehát számítógépek segítségével figyeli a kiadott pattogó hangokat a pörkölés ideje alatt.
A pörkölés után a kávé tárlósilókba kerül, majd a termék frissességének megőrzése szempontjából alapvető fontosságú csomagolás következik. Ezt követően indul végső útjára, a kávészerető fogyasztókhoz.
Mint a fentiekből is látható, egy minőségi kávékeverék elkészítése rengeteg munkát, törődést, sok tapasztalatot, s persze, a tökéletességre való folytonos törekvést követel – mindezt garantálja a Pascucci márkanév.
Különlegességek
Az olasz eszpresszó kávé fogyasztása egy olyan szokás, amely elterjedőben van az egész világon. Az eszpresszó hagyomány, stílus és valódi olasz íz. Évtizedek óta az egyik legkedveltebb és legmeghatározóbb kávé. Olaszországban az emberek számára biztos élmény nap, mint nap.
Egy fontos kedvtelés, egy rítus. Hagyomány, mely híd a múlt és a jelen között. A Pascucci szeretné fontossá tenni azon generációk számára is, akik eltérő stílusúak és motivációjúak ahhoz a generációhoz képest, akik létrehozták, és naggyá tették az eszpresszót.
A Pascucci megpróbál termékeivel és egyedi kávékülönlegességeivel ezen elvárásoknak a lehető legjobban megfelelni.
A Pascucci elsőrendű célja, hogy a kávézás élménnyé és értékké váljon. Már nem csak a kávé „megivásáról” van szó, hanem egy termék élvezetéről, szeretetéről, melynek fogyasztásához ízek, illatok és színek is kapcsolódnak. Egy egyedi kávé megízleltetéséről beszélünk, vidám kiegészítőkkel tálalva, megfelelő színekkel ellátott környezetben, kényelmesen, finom illatok kíséretében.